Historia Wiedźmina

Historia Wiedźmina

Tak się składa, że dawno temu, w latach 2003-2004 miałem przyjemność pracować przy produkcji Wiedźmina. Czynnie działałem przy przejściu z silnika mortyrowego na Aurorę, zbierałem ekipę twórców, pracowałem nad projektem gry i  do czerwca 2004 zarządzałem  studiem. Mam z tego okresu mnóstwo wspomnień, notatek, dokumentów, ale przede wszystkim grono znajomych, których miałem ogromną przyjemność poznać podczas projektu. Dzięki nim bardzo wiele się nauczyłem i będę im za to zawsze wdzięczny.

Przygotowałem dwa filmiki na temat tego pierwszego okresu powstawania gry.

W pierwszym możecie zobaczyć, jak wyglądała gra tworzona w łódzkim studiu CD Projekt Red, kiedy inspiracją było Baldur’s Gate: Dark Alliance.

Zaś w drugim pokazuję pierwsze publiczne demo, które zaprezentowaliśmy na targach E3 w maju 2004, czyli w momencie pisania tej notatki – ponad 11 lat temu.

Przygotowałem też angielskie wersje tych filmików, więc jeśli macie znajomych, którzy nie mówią po polsku, a chcieliby zapoznać się z tymi materiałami, lub też sami wolicie obejrzeć po angielsku (treść ciut różni się od polskiej), to zapraszam serdecznie.

Miłego oglądania!